U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju konstantno usavršavanje poslovnih vještina postaje nužnost, a jedna od najučinkovitijih metoda za postizanje tog cilja su interaktivne radionice koje pružaju iskustvo treniranja poslovnih vještina/ situacija.
Interaktivnost – lakše učenje
Aktivno sudjelovanje u raznim diskusijama i vježbama omogućuje da polaznici primijene naučene tehnike u praktičnim situacijama, što dovodi do dubljih saznanja i trajnog usvajanja vještina. Ponekad polaznici imaju dojam da su to igrice koje se provode u svrhu zabave. Ali kada nakon svake vježbe svaki polaznik dobije uvid o svojem načinu razmišljanja, reakciji koja nije bila primjerena ili emociji koju su osjetili, za sebe dobivaju puno novih učenja i ideja za poboljšanje – to je bit interaktivnih radionica.
Simulacija poslovnih situacija
Na našim radionicama polaznici prolaze kroz razne poslovne situacije gdje dobivaju znanje i vještine, npr. delegiranja nezadovoljnom zaposleniku u timu, prezentiranja novog projekta nemotiviranom timu, pregovaranja oko uvjeta s kolegom koji nije zaslužio povišicu, a ipak ga želite zadržati, pregovaranja oko cijene s velikim klijentom koji ima bolju ponudu i slično. Ovim pristupom sudionici razvijaju svoje vještine u realnim kontekstima, što ih čini bolje pripremljenima za stvarne situacije u kojima se nalaze i ne znaju kako ih riješiti, ili situacije u kojima se mogu naći.
Kako to izgleda
Trener prvo održi jednu interaktivnu vježbu ‘ice breaker’ za opuštanje, sudjelovanje i poticanje tima na razvoj i učenje, tijekom radionice pomiješa kolege u grupi, podijeli ih u timove, parove, ovisno o vrsti vježbe. Ove aktivnosti koje nude znanje i vještinu pomažu polaznicima da se bolje upoznaju i surađuju, što je iznimno korisno za izgradnju timskih vještina i jačanje međusobnog povjerenja.
Što je potrebno
Najčešći formati uključuju do 12 polaznika u grupi koji sjede u stolicama bez stolova u sredini, što je veća dvorana za vježbe tim bolje. Ova konfiguracija omogućuje fleksibilno kretanje i interakciju među sudionicima, čime se stvara dinamično i poticajno okruženje za učenje i razvoj.
Mjerenje uspješnosti radionica
Na kraju radionice polaznici ispunjavaju anonimne evaluacije gdje pišu komentare i daju ocjene treneru o njegovoj pripremljenosti, znanju i iskustvu, također ocijene i sadržaj radionica i prilagodljivost vježbi konkretnim situacijama polaznika i organizacije.
Primjeri uspješnih radionica
U Leadership edukacijama polaznici treniraju svoje izazovne situacije u vođenju ljudi, vježbe u parovima, zatim zamjena uloga. Kolega prenosi kako se osjećao tijekom razgovora u igri uloga i shvati da njegov pristup može izazvati nelagodu i demotiviranost, a ne poticanje na rad, kako je on do sada smatrao. Kroz vježbe polaznici dobivaju mnoge uvide iz prakse, što utječe na pozitivne promjene.
Cilj je smanjiti fluktuaciju, ponovo povezati ljude, dati im priliku da se opuste i razvijaju svoje potencijale, jer tako to rade učeće organizacije koje privlače kvalitetne zaposlenike.