Employees Staring at each other angrily in office

Osobni razvoj: Kako se ponašati u konfliktnoj situaciji

Kada netko kaže da se u odnosu nikada nije posvađao sa sebi bliskom osobom, to samo može značiti dvije stvari: ili želi idealizirati svoj odnos, ili odnos nije iskren.

Određena količina sukoba ili takozvanih razmirica je poželjna i zdrava u svakom odnosu, kako privatnom, tako i poslovnom.

Koliko može biti zdrav odnos ako u njemu jedna osoba odlučuje i postavlja pravila, a druga osoba se sa svime slaže, što je u konačnici vrlo neprirodno i iscrpljujuće?

Neslaganje u bilo čemu ne treba potiskivati, izbjegavati ili odgađati, nego jasno izreći i kao temu ‘staviti na stol’. To je jedini pravi način da se razjasni i razriješi sporna situacija. Ako odgađamo razgovor i stavljamo vruću temu pod tepih, postoji velika opasnost da u trenutku kada se najmanje nadamo, sakrivena tema eskalira u tolikoj mjeri da je čuju susjedi ili kolege u drugom uredu.

Znamo da nikome nije ugodno razgovarati i raščistiti situaciju, ali to je jedini pravi način kako si olakšati komunikaciju i poraditi na većem zadovoljstvu privatnog i poslovnog života i uspjeha.

10 savjeta za rješavanje konflikta

Nekoliko korisnih savjeta kada se nađete u konfliktnoj situaciji:

  • U trenutku kada postanete svjesni konflikta, duboko udahnite i promislite kako ćete reagirati
  • Ako osoba želi pojasniti svoje viđenje bez teških riječi, pustite je bez prekidanja da do kraja izreče svoje osjećaje i viđenje situacije
  • Vrlo je vjerojatno da druga osoba vidi situaciju potpuno suprotno od vas, prihvatite da je to moguće
  • Kada razgovarate o jednoj situaciji, razriješite je do kraja i nemojte dozvoliti da se krenu otvarati i neke druge slične teme, jer će svaka nova situacija biti još jedan razlog više da konfliktna situacija još jače eskalira i ode u nepovratnom smjeru
  • Poštujte drugu osobu i poštujte sami sebe u ovakvoj komunikaciji, ako riječi pređu vašu granicu, na vrijeme upozorite osobu, pazite: isto naravno vrijedi i za vas
  • Svaka konfliktna situacija je odlična prilika za novo postavljanje granica s obje strane i lakšeg razumijevanja u nekim budućim situacijama, što može biti odlična podloga za još uspješniji i kvalitetniji odnos
  • Kada postavite svoje granice u nekoj situaciji, nakon toga će vas osoba više poštovati
  • Koristite tzv. ‘ja poruke’ kojima ukazujete drugoj strani kako se osjećate i što želite
  • Najbolje je rješavati konfliktne situacije uživo i bez publike, razgovori preko telefona, poruka ili e-mailova puno će teže postići uspješan ishod
  • Ne ulazite u ulogu žrtve kako biste postigli svoj cilj, budite iskreni i otvoreni

Ako želite naučiti više o ovoj temi možete doći na otvoreni seminar pod nazivom „Upravljanje konfliktima“ , kontaktirajte nas danas.

Autor:

Sviđa ti se edukacija? Podijeli na društvenim mrežama ili pošalji prijatelju!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pošalji na email
Isprintaj stranicu

Želiš saznati više o ovoj edukaciji?

Popuni kontakt formu, javiti ćemo se u toku nadolazećeg radnog dana.