U današnjem konkurentnom poslovnom okruženju, učinkovitost timskog rada i suradnje ključna je za postizanje organizacijskih ciljeva. Bez obzira na sektor ili veličinu organizacije, učinkovito vođenje timova može unaprijediti produktivnost, zadovoljstvo, učenje, inovativnost i opće zadovoljstvo zaposlenika. U nastavku smo naveli ključne elemente modernih organizacija koje potiču odgovornost, učinkovitost i suradnju svojih timova.
UVIJEK prva jasna komunikacija
Jedan od temeljnih aspekata i vještina učinkovite timske dinamike je jasna i precizna komunikacija. Bez nje, lako dolazi do nesporazuma, fluktuacije, nedostatka podrške, loše obavljanog posla i loših rezultata, narušavanja odnosa i gubitka povjerenja. U današnje vrijeme sve se više koriste aplikacije za razmjenu informacija i praćenja rada projekata, što olakšava i ubrzava posao.
REDOVITI sastanci
Redoviti sastanci postaju sve veća potreba jer omogućuju članovima tima da razjasne očekivanja, razmjene znanje, eventualne probleme, podijele informacije i riješe nesuglasice, što je izuzetno važno za timski rad. Važno je održavati ravnotežu između formalnih i neformalnih sastanaka kako bi timovi bili informirani, ali ne i preopterećeni informacijama.
Definiranje JASNIH ciljeva
Ciljevi usmjeravaju rad tima kroz rezultat i daju mu svrhu. Dobro definirani zajednički ciljevi članovima tima trebaju biti: specifični, mjerljivi, dosežni, relevantni i vremenski ograničeni. Svaki član tima treba razumjeti kako individualni zadaci doprinose širim organizacijskim ciljevima, zbog čega se organiziraju redoviti i kratki sastanci na kojima svaki zaposlenik ima jasno definirane zadatke, uloge i odgovornost.
ULOGA lidera u razvoju timske dinamike
Timska dinamika odražava se kroz suradnju, komunikaciju, međusobno građenje kolegijalnih odnosa i na kraju rezultat. Pozitivna dinamika ključna je za visoku učinkovitost, uspjeh, definiranje uloga, razvoj timova i stvaranje pozitivnog okruženja, što definira organizaciju kao poželjnog poslodavca.
Vođa tima/ lider/ menadžer ima zahtjevan zadatak: treba usmjeravati članove, definirati uloge u projektima, motivirati ih, poticati razvoj i okruženje koje je fokusirano na zajednički cilj, te osigurati da se svaki pojedinac osjeća vrijednim dijelom tima. Dobri lideri imaju razvijene vještine aktivnog slušanja, rješavaju konflikte, potiču timski rad, osjećaj uspjeha postizanja zajedničkog cilja i međusobno poštovanje.
Promicanje kulture NEPRESTANOG učenja
Brzi tehnološki napredak zahtijeva od zaposlenika da neprestano unaprjeđuje svoja znanja i vještine s ciljem postizanja uspjeha.
Organizacije trebaju ulagati u programe edukacije koji su pripremljeni na osnovi konkretnih potreba zaposlenika i organizacije. Stoga se često prije edukacije provede dijagnostika kojom će se utvrditi objektivno stanje vezano uz razvojne potrebe.
NAŠ primjer
Prije određenog vremena provodili smo dugoročnu suradnju s organizacijom koja je brojila oko 120 zaposlenika. Prije početka edukacije organizirali smo dijagnostiku. Što smo saznali? Dobili smo informacije da neki voditelji odjela međusobno gotovo ne komuniciraju i ne razmjenjuju informacije. U određenom trenutku neki timovi su radili na istim projektima, a da to nisu znali. Ova iznenađujuća informacija je naš edukacijski program usmjerila na rad s voditeljima odjela s fokusom na razvoju formalne i neformalne komunikacije i međusobnog građenja odnosa. Uprava kompanije je bila iznenađena ovim informacijama i uvela je redovite kratke brifinge, izvještavanja, formalne sastanke i jednom tjedno druženje uz kavu u lokalu kompanije. Potaknula se razmjena znanja, podrške, povjerenja i kolegijalnosti.
Sve je moguće, samo je potreban dodatni trud nadređenih uz naravno podršku i entuzijazam kvalitetnog kadra. Kvalitetan kadar će uvijek pronaći dobrog poslodavca. Kakav ste vi poslodavac? ili kakav je vaš kadar?