Ova tema je veliki izazov u današnje vrijeme. Iznosimo jedan primjer iz naše prakse koji govori da je nekad potrebno samo jače osluhnuti svoje zaposlenike, jer odgovor se nalazi pred nama.
Za jednu kompaniju od 120 zaposlenih provodili smo ispitivanje zadovoljstva zaposlenika na osnovi želje vlasnika koji je bio otvoren smanjiti fluktuaciju i zadržati kvalitetan kadar.
U njegovom odjelu skladišta i logistike bila je izražena značajna fluktuacija, a nije mogao utvrditi pravi razlog. Zaposlenici su navodili nekoliko razloga nezadovoljstva ljudi, ali niti jedan njemu nije bio prava osnova za odlazak iz firme.
Kada smo proveli ispitivanje i argumente predstavili upravi, ključ odlaska je bio taj što je voditelj skladišta bio u daljnjem rodu s vlasnikom i komunicirao s ljudima na jedan manipulativan način. Ucjenjivao je ljude, prijetio da ništa ne govore vlasniku, provodio i neke nedopuštene radnje, a sve pod maskom i zaštitom ucijenjenih zaposlenika koji su htjeli sačuvati svoj posao. Vlasnik se iznenadio jer uistinu o tome nije znao ništa. Naravno, kada je saznao, pomogli smo mu napraviti reorganizaciju i unaprijediti zasluženi kadar.
I zaključak ove priče s pozitivnim ishodom? Pratite trag fluktuacije u timu, jer uvijek postoji razlog.
Nekoliko savjeta
Identificirajte problem i uvodite promjene
U našoj studiji slučaja, problem visoke fluktuacije u odjelu skladišta i logistike otkrio je dublji uzrok nezadovoljstva zaposlenika. Ispitivanje zadovoljstva koje smo proveli pružilo je vrijedne uvide, istaknuvši manipulativni pristup voditelja skladišta prema radnoj snazi kao ključni razlog za odlazak zaposlenih. U takvim situacijama potrebno je brzo reagirati i potražiti podršku stručnjaka.
Konkretnim akcijama šaljete poruku zaposlenicima
Rezultati naših istraživanja otvorili su oči menadžmentu, te su uslijedile brze i odlučne akcije. Uklonivši štetne prakse voditelja skladišta i reorganizirajući tim, postignuto je povećanje povjerenja i motivacije unutar odjela. Ova intervencija poslužila je kao temelj za novu, pozitivniju radnu atmosferu.
Koristite povratne informacija kao alat promjena
Redovito provođenje anketa o zadovoljstvu zaposlenika predstavlja jednu od najdjelotvornijih strategija za razumijevanje potreba timova. Anonimnost omogućava otvorenost i iskrenost među zaposlenicima tijekom dijeljenja njihovih stavova te pitanja vezana uz posao, kao i motivaciju da postoji mogućnost izlaza iz teške situacije.
Implementacijom rezultata anketa jačate povjerenje
Primjenom saznanja iz prikupljene povratne informacije moguće je poboljšati postojeće radne uvjete i donijeti promjene koje direktno doprinose povećanju udobnosti i zadovoljstva na poslu. Tako se rješavaju konkretni problemi koji utječu na moral zaposlenika.
Stvaranje kulture kroz otvorenu komunikaciju
Otvorena komunikacija ne samo da olakšava donošenje informiranih odluka već također jača vezu između menadžmenta i timova unutar tvrtke. Ova vrsta kulture promiče motivaciju, zajedništvo i potiče osjećaj pripadnosti među svim zaposlenicima.
Izgradnja povjerenja kroz transparentnost
Osim toga, kultura transparentnosti unapređuje osjećaj zajedništva gdje svaki član organizacije zna da njihovo mišljenje aktivno oblikuje buduće korake tvrtke.