Nedavno sam bila na edukaciji na kojoj je energija bila jednostavno – savršena. Već na samom početku osjetila se neka posebna lakoća u zraku, kao da smo svi ušli u prostor gdje nema mjesta za nervozu ili zadršku. Ljudi su se gledali u oči, smijali, šalili i spremno otvarali svoja iskustva. Nije trebalo dugo da se atmosfera pretvori u ono što rijetko doživimo – istinsko zajedništvo.
Svaka vježba bila je prilika za smijeh, ali i za promišljanje. Svaka rasprava zvučala je kao razgovor starih prijatelja, iako su mnogi od nas tek tada prvi put sjeli jedni pored drugih. Vrijeme je prolazilo gotovo neprimjetno, u onom posebnom stanju kada smo potpuno prisutni, uključeni i puni znatiželje.
A onda, kad je edukacija došla kraju, čula sam rečenicu koja mi je ostala urezana u sjećanje: “Već je gotovo, prebrzo je završilo.”
Zašto je pozitivna energija važna i kako imati zadovoljne polaznike?
Upravo pozitivna energija može biti ona nevidljiva nit koja povezuje ljude i pretvara ih u zadovoljne polaznike koji otvorenim pristupom stvaraju prostor za suradnju i čine da iskustvo ostane zapamćeno.
Svatko od nas ima svoju energiju koju donosimo u prostor i to je ono što čini edukaciju jedinstvenom. Kada govorimo o uspjehu edukacije, često razmišljamo o sadržaju, metodologiji i pripremi materijala. No, postoji još jedan faktor koji presudno utječe na doživljaj i rezultate – energija kojom pristupamo edukaciji.
Kad se spoji energija ljudi i prostora, dogodi se čarolija.
Na spomenutoj edukaciji, osjetila sam upravo to – kako se dvorana puni energijom ljudi, njihovom znatiželjom, smijehom i otvorenošću. Od prvog trenutka nije to bila „samo još jedna poslovna edukacija“ nego razmjena iskustva i zajednička suradnja.
Trener nije samo prenosio znanje već su nas povukli u začarani krug igre i istraživanja. Svaka vježba, svaka rečenica, svaka priča pretvarala je trenera u vodiča koji inspirira, a polaznike motivirala da zarone dublje u sebe i osude se pokazati ono što nose u sebi, svoje JA.
A polaznici… svaki osmijeh, svaka podrška i riječi ohrabrenja stvarali su mrežu u koju su se ulovili jedan po jedan kako bi na kraju postali tim koji bez pritiska raste zajedno.
Na kraju dana ponijela sam sa sobom puno više od bilježaka i novih ideja, ponijela sam osjećaj povezanosti i motivacije koji još uvijek traje.
Kako se kao trener pripremiti za poslovnu edukaciju i osigurati toliko važnu pozitivnu energiju?
- Za početak važno je osigurati sigurnu i opuštenu atmosferu,
- Pozitivna energija budi unutarnju motivaciju i potiče angažman koji se kasnije prenosi i izvan održane edukacije.
- U pozitivnom okruženju ljudi su kreativniji i otvoreni za nova rješenja,
- Kada energija u grupi teče na pozitivan način, sudionici se povezuju i stvaraju međusobno povjerenje.
- Pozitivna energija stoga osigurava dugotrajan učinak edukacije koji traje puno dulje od samog susreta.
Kako se gradi pozitivna energija na edukaciji?
Trener ima ključnu ulogu, ali i sudionici doprinose zajedničkom ozračju. Evo nekoliko načina kako potaknuti pozitivnu energiju:
- Topao početak – uvodna aktivnost ili lagana vježba upoznavanja koja razbija led.
- Humor i vedrina – osmijeh i mala doza humora otvaraju prostor za spontanost.
- Aktivno slušanje – pokazati sudionicima da ih se uistinu sluša i da su uvaženi.
- Zahvalnost i priznanje – pohvala i zahvalnost za svaki doprinos kojim jačaju osjećaj vrijednosti.
- Zajednički ritam – glazba, kratke pauze i ritam rada održavaju dinamiku i energiju.
- Prisutnost i zahvalnost – i prema procesu i prema ljudima koji sudjeluju.
Pozitivna energija nije slučajna, ona se svjesno gradi. Kada je trener unese u prostor, a sudionici je prepoznaju i prihvate, edukacija postaje više od učenja.
Zato sljedeći put kada budete pozvani na edukaciju dođite odmorni, otvoreni, znatiželjni i spremni dijeliti jer tada edukacija neće biti samo učenje, već i iskustvo koje povezuje i inspirira.
Vratiti ću vas sada na početak i na rečenicu koju svaki trener pamti – “Već je gotovo, prebrzo je završilo.” To je trenutak kada se desilo nešto više od prijenosa znanja i trenutak kada je je edukacija prestala biti edukacija i postala doživljaj.
MB