Kriza – pravi trenutak za promjene
Izazovna situacija nikome nije ugodna. Kada se dogodi promjena na tržištu, to na neki način utječe na naš osjećaj ‘komfort zone’ i naše tijelo osjeća lagani alarm koji na svakog od nas može utjecati na različite načine. U tom trenutku izuzetno je važno osvijestiti naš pogled na novonastalu situaciju. Najbolji način je da nas, nakon prvog možda stanja šoka, situacija potakne na razmišljanje i da promislimo kakve bi proizvode ili usluge mogli ponuditi, koje bi u ovom trenutku trebali naši klijenti. Uvijek su potrebne promjene, fokus na drugačije stvari, repozicioniranje, obnavljanje, reorganizacija, što daje jedno osvježenje, potiče nove ideje i nova učenja.
Motivirajte sebe i druge za nove promjene
Promjene ljudi odbijaju jer u njima vide poremećaj stabilnosti i ravnoteže na koju su navikli i s kojom se znaju nositi. U slučaju da promjene u timu nisu dobro vođene, mogu se javiti i druge reakcije poput međuljudskih sukoba, nerealnih očekivanja, teške radne atmosfere, slabe kvalitete rada sl. Stoga je uloga rukovodećeg kadra ključna u ovom trenutku.
Postepene / radikalne promjene
Postepene promjene je puno lakše uvoditi. Kada se dogodi potreba za tim, mogu se uvesti i radikalne promjene koje nisu nimalo ugodne za organizaciju, ali su svakako nužne. Radikalna je promjena vrlo često dramatična. Nešto što još danas vrijedi od sutra prestaje. Različiti ljudi će različito reagirati u takvoj situaciji. Pritom management treba biti fokusiran, s planom aktivnosti koji koncentrirano i motivirajuće prezentira ostalim članovima tima.
Usmjeriti se na profitabilniji proizvod ili uslugu
Potrebno je napraviti analizu profitabilnosti usluge ili proizvoda i usmjeriti sve snage na profitabilni segment koji u ovom trenutku tržište traži. Pritom je važno iskomunicirati zaposlenicima tko će točno raditi koje poslove, te tko je za što zadužen i tko je za koje zadatke odgovoran. To je važan korak kako bi svima bilo transparentno jasno koje poslove i odgovornosti ima koji zaposlenik. Naravno, sve promjene treba netko i ‘checkirati’.
Osmisliti novi proizvod ili uslugu
Kako kažu: “ne stavljajmo nikada sve jabuke u istu košaru”. Isto pravilo vrijedi i u poslovanju. Izazovne situacije nas često potiču na pokretanje, kreativnost, nove ideje, ‘brainstorming’. U tom trenutku prolazimo kroz fazu pokretanja novih ideja, stvaranja, rađanja, što se vrlo često na kraju pokaže produktivno.
Za sve informacije vezano uz poslovne edukacije na temu korištenja praktičnih tehnika za poticanje kreativnosti, motivacije, upravljanje sobom u stresnoj situaciji, vođenja ljudi, upravljanje promjenama i sl. obratite nam se odmah.