U doba covid krize dosta se toga promijenilo u vašoj firmi. Povećala se fluktuacija. Neki zaposlenici su otišli, a došli su novi ljudi koje gotovo da niste vidjeli uživo, jer oni sada rade od kuće. Ako ste vi njihova nadređena osoba, trebate se dodatno potruditi. Razmišljate o tome da ne izgubite autoritet kod mladih zaposlenika, pogotovo kolega mlađe generacije? Planovi kompanije su sve ambiciozniji, a vi nakon dosta godina rada i dalje trebate biti uspješni kao i do sada, ako ne i više.

Kako upoznati nove kolege

Prvi korak bio bi pronaći način da upoznate svakog člana vašeg tima na kvalitetniji način, a ne samo putem sastanaka, kratkih telefonskih razgovora i obavljenih zadataka. Pokažite interes za svaku osobu i pristupite joj. U skladu s trenutnim mogućnostima, ponudite razgovor uživo ili barem on-line upoznavanje. U razgovoru ćete saznati mnoge informacije o osobi: kako se osjeća u ova neobična vremena, informacije o njenoj obitelji, načinu života, što je veseli, što joj je važno i sl. U tom razgovoru ćete se bolje povezati s osobom, jer to je osnova i kvalitetnih odnosa na radnom mjestu.

Način komunikacije na daljinu

Kada uspostavite odnos povjerenja i kvalitetne komunikacije, tu priča nije stala. Potrebno je nastaviti građenje odnosa jer to je konstantan proces. U ovim uvjetima kombinirajte sve mogućnosti komunikacije: uživo, telefonska komunikacija, pisana, on-line grupni i individualni sastanci. Važno je da imate kontinuiranu komunikaciju i da su ti razgovori strukturirani i pripremljeni. Sastavite dnevni red i pošaljite ga unaprijed te objavite kako bi ga ljudi mogli vidjeti i na sastanku. Jasno odredite ciljeve. Uspješan rad od kuće u velikoj mjeri (prema istraživanju Gallup iz 2020. godine, čak u 70 %) ovisi o angažiranosti voditelja i njihove podrške zaposlenicima.

Važno: povratne informacije!

Jedna od najvažnijih elemenata kvalitetne suradnje i građenja odnosa su povratne informacije (feedback). One podržavaju i potiču efektivan način rada te mijenjaju ponašanje ili ukazuju na bolju produktivnost. Osigurajte redovite povratne informacije zaposlenicima kako bi se mogli poboljšati i nastaviti se razvijati svojim snagama. Nakon kvalitetne povratne informacije, zaposlenici se dodatno trude. Prenesena poruka smije biti neugodna ako je to potrebno, ali odnos prema sugovorniku ne. Loš međusobni odnos treba rješavati u što kraćem roku. Kao voditelj, budite tolerantni i pokažite uzorno ponašanje vlastitim primjerom.

Vještine i ponašanja koji unapređuju odnose

Važno je uvažavati i poštivati različite vrijednosti, znanja i načine rješavanja problema. Pokažite spremnost da se iznesu vlastite ideje, vrijednosti, znanja i vještine, čak i onda kada mogu biti u suprotnosti s drugima.

Budite dostupni svojim zaposlenicima za savjete, razgovor ili pomoć. Odvojite vrijeme i za zabavu iako virtualnu, što će biti simpatično i ležerno. Stvorite okolinu gdje je dozvoljeno pogriješiti, pitati, ne znati, ne razumjeti i okolinu gdje će se kolege međusobno podržavati. Razmislite koliko ste vi, kao šef, motivirani i koliko volite svoj posao, jer to ljudi osjete. Stoga će biti korisno osvježiti znanje iz područja vođenja te naučiti neke nove alate.

Proći će i ova faza, a nakon toga ćete ponovo blisko surađivati s vašim kolegama.

U našoj novoj MasterClass seriji online edukacija pronaći ćete odgovore na pitanja koja si vjerojatno često postavljate: „Kako izgraditi autoritet kod mlađe generacije?“ ili „Kako se dodatno motivirati?“. Za više informacija posjetite našu web stranicu. Pratite nas na LinkedInu Integra znanja i LinkedInu Tanja.