Smanjiti fluktuaciju & povećati zadovoljstvo zaposlenika, kako?!

  • Vrijeme čitanja:5 min. čitanja
Trenutno pregledavate Smanjiti fluktuaciju & povećati zadovoljstvo zaposlenika, kako?!

Radno mjesto je okruženje u kojem mnogi provode najveći dio svog života. Upravo zbog toga, ključno je da to okruženje bude pozitivno i motivirajuće, o čemu u većim kompanijama brine odjel ljudskih resursa. Prema našim iskustvima, u nastavku navodimo ključne stavke koje mogu biti važne u strateškom upravljanju tvrtke koja razvija strategiju smanjenja fluktuacije:

Zvuči jednostavno: komunikacija

Ključni element uspješnog radnog okruženja je komunikacija, komunikacija i ponovo komunikacija! Naše klijente (a pogotovo direktore, vlasnike, voditelje) konstantno potičemo da razvijaju kvalitetnu komunikaciju sa svojim zaposlenicima, provode redovite sastanke, feedback, pružaju podršku i razumijevanje. Nije uvijek lako upravljati ljudima, ali to je najvažniji dio koji utječe na zadovoljstvo zaposlenika. Posebno mjesto u poticanju komunikacije kao važne aktivnosti u razvoju zaposlenika u tvrtki ima menadžment.

Personalizirani pristup kroz godišnje razgovore i coaching

Sa svakim zaposlenikom važno je sjesti “1 na 1” u određenim vremenskim intervalima. Pokažite ljudsku crtu i istinski interes za ljude, pitajte ih kako su, što rade, jesu li zadovoljni, što mogu bolje, imaju li ideje za poboljšanje njihovog posla. Uvažite njihove prijedloge, neke od njih ćete vrlo vjerojatno i uvesti, a time i prepoznati potencijale ljudi i pred cijelim timom naglasiti njegovu produktivnost i sposobnosti.

Važno je znati uzrok nezadovoljstva

Neki direktori su dobro upućeni u problematiku u tvrtki, ali ne znaju kako je rješavati, a neki jednostavno smatraju da su u pravu i ne žele razumjeti svoje zaposlenike. U takvoj situaciji i zaposlenici osjećaju istu netrpeljivost prema nadređenima. Ako uprava ne poduzme određene korake, niste ni svjesni koliko se brzo nezadovoljstvo može proširiti u timu. Tada to postaje problem.

Da bi se učinkovito riješili izazovi na radnom mjestu, potrebno je prvo ih jasno utvrditi. S našim klijentima koji su spremni za pomoć u razvoju zadovoljstva zaposlenika, provodimo dijagnostiku. Na osnovi dobivenih informacija, predlažemo konkretan program koji predstavlja sustav pristupa upravljanja ljudskim potencijalima koji vode prema definiranom cilju i rješavanju problema.

Procesi i procedure

Zaposlenici trebaju znati tko je zadužen, a tko odgovoran za svoje zadatke. Stoga je važno postaviti sistematizaciju radnih mjesta. Na taj način se novi zaposlenici lakše uvode u poslovanje, što odražava ozbiljnost kompanije. Kada imate procedure, sve vam je puno jasnije, imate konkretne parametre efikasnosti zaposlenika o kojima možete s njima razgovarati individualno i pratiti njihovu motivaciju. Jasan okvir rada za svakog zaposlenika, ključan je za efikasnost i kvalitetan proces rada.

Tehnologija kao podrška

Kada govorimo o komunikaciji i građenju odnosa unutar firme, jedina prava opcija su razgovori uživo!! Korištenje aplikacija, online sastanci i konferencije, online radionice, sve to može biti dobra podrška u poslovanju i potreba, ali nikako jedini način rada. Pitajte prijatelje koji stalno rade od kuće i ne poznaju svoje kolege u firmi, koliko su oni zadovoljni i koliko se dugoročno vide na svojoj funkciji u toj organizaciji?

Ravnoteža između poslovnog i privatnog života

U tvrtki treba postajati pravilo rada 8 sati. Svaki posao ako je dobro planiran i delegiran na vrijeme može se organizirati tako da ljudi imaju dobar balans privatnog i poslovnog života. Kada takva pravila dolaze od strane uprave, to je izuzetno jak motivator. Naravno, uz jasan dogovor da svaka osoba prema opisima radnog mjesta odrađuje svoje zadatke i isporučuje ih prema dogovoru. Razumijevanje za izlazak s posla ranije zbog bolesnog djeteta ili neke teške situacije, svakako je važan jer podržavajući obitelji zaposlenika, dajete potvrdu da poštujete svoje zaposlenike.

Postanite poželjan poslodavac!

Poželjan poslodavac je i učeća organizacija gdje zaposlenici konstantno razvijaju nova znanja i vještine uz planiranje adekvatnih edukacija, što im pruža osjećaj rasta, osobnog napredovanja i vrijednosti koje im daje tvrtka. Ako svake godine planirate edukacije komunikacijskih, voditeljskih, prodajnih i ostalih vještina, to je firma koja dugoročno i stabilno postaje poželjan poslodavac koji daje dodatnu vrijednost, što postaje poslovna strategija tvrtke.

Na kraju svega spominjemo i financijske uvjete koji su svakako važni, ali vrlo često nisu na prvom mjestu. Upravljanje ljudskim resursima danas je vrlo odgovoran posao u svakoj tvrtki. Ako želite biti u prednosti u odnosu na druge tvrtke, danas je postizanje strateškog cilja imati kvalitete ljude i biti uistinu atraktivan poslodavac, što čekate? Krenite!

Tanja Kranjc Svetlić

Direktorica i vlasnica tvrtke Integra znanja, konzultantica & coach. Bavim se edukacijama preko 20 godina i smatram da je cjeloživotno učenje najbolji način da prvenstveno postignemo zadovoljstvo svojim osobnim životom. Zadovoljstvo osobnim životom i te kako se reflektira na poslovnu učinkovitost i uspješne poslovne rezultate te dugoročno zadovoljstvo i povjerenje klijenata. Više o meni pročitajte ovdje.