Što potencijalne zaposlenike najviše privlači vašoj organizaciji? Mnogi bi rekli kultura rada, mjesto rada, atmosfera i slično. No, vjerovali ili ne, za većinu su ljudi učinkovita strategija plaća i izdašan sustav nagrađivanja najvažniji faktori koje razmatraju prije nego što odluče preuzeti određenu poziciju u korporacijskoj strukturi.

Nećemo pogriješiti ako kažemo da većina nas želi veću plaću. Želimo osjećati da se naš rad primjereno vrednuje i cijeni u skladu sa standardima industrije. No, postavlja se pitanje je li to uistinu tako u praksi. Nažalost, odgovor je ne. Barem ne uvijek.

Krajnje je vrijeme da poduzeća počnu razmišljati o radnoj snazi kao o najvažnijem resursu. Ako imate ljude koji rade za vas, vrijeme je da ih nagradite na najprimjereniji mogući način.

Integra znanja svjesna je da odjeli za upravljanje ljudskim potencijalima u korporacijama obavljaju većinu ključnih zadataka -od zapošljavanja, preko određivanja opisa posla do ocjene radnog učinka i slično. A razvoj učinkovite strategije plaća jedan je od najvažnijih zadataka.

Ako se zaposlenik osjeća cijenjenim i smatra da je pošteno plaćen za svoj rad, to se pozitivno odražava na njegov radni učinak. No, ne samo to. Povećavaju se i integritet i odanost zaposlenika, što dovodi do smanjenja stope odlaska zaposlenika iz tvrtke i duljeg trajanja zaposlenja.

Stoga, ako želite da vaša organizacija bude na popisu najpoželjnijih za potencijalne zaposlenike, vrijeme je da revidirate strategiju plaća.

No, pritom ne mislimo da trebate zanemariti poslovne ciljeve. Pristup usmjeren na zaposlenike je sjajan, no važno je imati pametnu i pravednu strategiju.

Da biste cijeli proces učinili jednostavnim i sigurnim, donosimo vam 7 osnovnih elemenata na koje trebate pripaziti prilikom razvoja učinkovite strategije plaća.

  1. Standardi industrije: Kako vaša tvrtka plaća u odnosu na tržišne standarde?
  • Napravite opis posla u kojem se detaljno navode odgovornosti i potrebne kvalifikacije za slobodno radno mjesto.
  • U drugom koraku utvrdite primjerenu vrijednost tog radnog mjesta prema tržišnim standardima. Pritom se preporučuje koristiti pouzdane i reprezentativne podatke prikupljene anketama o plaćama.
  • Utvrdite kakav je vaš sustav plaća u usporedbi s onima drugih tvrtki na tržištu (npr. u skladu s tržišnim standardima, iznad ili ispod tržišnih standarda).
  1. Jednakost unutar tvrtke: Kakvi su odnosi među nagradama za određene razine odgovornosti unutar organizacije?

Pobrinite se da zaposlenici s podjednakom razinom odgovornosti imaju slične plaće.

  • Nije nužno da dvije osobe s istim odgovornostima imaju baš jednaku plaću. No, trebali biste se zadržati unutar odgovarajućeg raspona.
  • Trebate imati razumno opravdanje zašto jednog zaposlenika plaćate drugačije od drugoga. Razlozi mogu biti različiti – od kvalifikacija do radnog učinka i iskustva itd.
  • Ovdje je ključno biti oprezan i promišljen jer nesrazmjer u plaćama unutar tvrtke može utjecati na moral, produktivnost i zadovoljstvo zaposlenika.
  1. Proračun za plaće/ raspodjela sredstava

Strategija plaća treba počivati na uravnoteženom omjeru između sredstava izdvojenih za plaće i onih za druge pogodnosti.

Promišljen izračun utemeljen na standardima industrije neophodan je kad govorimo o proračunu za plaće. Naime, taj je proračun odlučujući faktor pri izračunu sredstava koja će se izdvojiti za plaće i druge pogodnosti.

  1. Dugoročni poticaji

Analizirajte financijsku situaciju i utvrdite imate li prostora za dugoročne poticaje povezane s različitim položajima unutar organizacije, kao što su mogućnost nagrađivanja u dionicama, novčani poticaji, putovanja i slično.

Sljedeći je korak da odredite razdoblje tijekom kojega ćete pratiti radni učinak zaposlenika kako biste utvrdili ispunjava li uvjete za navedene poticaje.

  1. Pogodnosti
  • Odlučite hoće li strategija plaća uključivati i određene pogodnosti
  • Odredite vrstu pogodnosti koje ćete nuditi i uvjete koje zaposlenici trebaju ispunjavati da bi ih dobili (npr. dopunsko zdravstveno osiguranje, životno osiguranje, novčane naknade itd.)
  1. Promjenjivi dio plaće

Promjenjivi dio plaće računa se na temelju radnog učinka zaposlenika.

  • Utvrdite strategiju za promjenjivi dio plaće i uvjete koje zaposlenici trebaju ispunjavati da bi ga dobili
  • Promjenjivi dio plaće uključuje elemente kao što su udio u dobiti, bonusi ili provizije, koji se isplaćuju povrh osnovne plaće.
  1. Nagrade i priznanja

Posljednji, ali nipošto manje važan element su nagrade i priznanja, koji čine izvrsnu poticajnu strategiju!

Bilo bi dobro da utvrdite sustav nagrađivanja zaposlenika za njihov rad i odanost.

Premda na prvi pogled ovi elementi izgledaju jednostavno i lako izvedivo, kao stručnjaci znamo da su oni puno jednostavniji u teoriji nego u praksi. Stoga je Integra znanja razvila specijalizirane programe i pakete za edukaciju timova za upravljanje ljudskim potencijalima o različitim faktorima, uključujući strategiju plaća. Kako bismo postigli najbolje rezultate, edukaciju prilagođavamo vašim potrebama.

Za više informacija obratite nam se ovdje!

Pratite nas:
Facebook Logo
Facebook Logo
LinkedIn Logo
Share This